Thursday, March 12, 2009

Progress Keperluan Latihan Staf 2009 Fakulti Perakaunan


Pihak KP telah merancang beberapa siri latihan staf sepanjang tahun 2009. Seperti yang diedarkan menerusi email kepada semua pensyarah pertengahan Januari lalu, kesemua rancangan latihan tersebut beserta cadangan bajet telah diluluskan oleh Bahagian Pentadbiran, UiTM Perlis.

Tanggungjawab pensyarah telah diagihkan berdasarkan kumpulan tertentu. Ada beberapa kumpulan telah mengadakan perbincangan awal dan hasil perbincangan awal tersebut telah di maklumkan kepada kp. Antaranya :

a. Bengkel Pemantapan Pengurusan Fakulti Perakaunan UiTM Perlis

Bengkel ini akan diadakan pada 17/4/2009, hari Jumaat bertempat di Makmal Latihan Staf. Bengkel sehari ini bertujuan untuk menambahbaik pengurusan Fakulti Perakauan. Antara aspek penting yang akan dibincangkan tentang penglibatan pensyarah dalam aktiviti-aktiviti pelajar, pengurusan penasihat akademik, menambahbaik komunikasi pensyarah khususnya dalam sebaran maklumat fakulti. Kehadiran dan keberadaan di sepanjang bengkel adalah WAJIB untuk semua pensyarah Fakulti Perakaunan.

b. Bengkel Perakaunan Sektor Awam

Kp telah dimaklumkan olen PM Roselina bahawa mungkin tajuk bengkel ini akan diubah tetapi ruang lingkupnya masih lagi fokus Perakaunan Sektor awan. Tentatif mungkin di buat pada awal semester hadapan.

c. Team Building

PM Ruhana telah memaklumkan kepada kp bahawa perbincangan tidak rasmi telah dibuat. Tiga tempat cadangan iaitu NPC (di Bumbung Lima, Kepala Batas atau di mana??) Felda Hot Spring, Trolak di Perak dan satu lagi …….. saya terlupa. Cadangan tarikh ialah selepas kita selesai proses final exam dan sebelum semester depan bermula.

Saya belum mendapat apa-apa input dari kumpulan :

1. Bengkel MYOB2

2. Financial Reporting Standard 2009



No comments:

Post a Comment