Monday, March 23, 2009

Misi Akademik Program Profersional - ACCA, CIMA & MICPA

Sebahagian pelajar BAcc, DIA dan DAIS yang hadir

Program tahunan ini telah dijalankan dengan jayanya pada 20 March 2009 yang lalu. Bermula pukul 2.30 petang berakhir pukul 6.00 petang. Tiga tetamu jemputan telah hadir menyampaikan ceramah mereka. MICPA diwakili oleh En Mohd Noor, CPA dari Imran Chartered Accountant, CIMA diwakili Counsil Member, Penang - Mr Jack Ong manakala ACCA-UiTM diwakili oleh Puan Sharifah Fadzlon Abdul Hamid.

Encik Mohd Noor Abu Bakar, CA(M), CPA(M), FCPA(Aust), CFP, FTII(M), FCCS
Wakil MICPA

Mr. Jack Ong, Council Member CIMA, Penang

Dua dari kanan - Wakil UiTM-ACCA, Puan Sharifah Fadzlon Abdul Hamid

Dihadiri oleh 140 pelajar DIA, DAIS dan BAcc. Seramai 9 orang pensyarah telah hadir. Setinggi penghargaan kepada Pn Nor Kartini, Puan Norizam dan PM Junaini yang sudi melayan tetamu Misi Akademik Program Profersional. KP juga merakamkan setinggi penghargaan dan jutaan terima kasih kepada Mr David S. Levins kerana keberadaan beliau dari mula sesi taklimat sehingga tamat.

Misi Akedemik Program Profersional ini bertujuan memberikan pendedahan kepada pelajar tentang peluang-peluang untuk meneruskan pengajian peringkat profersional - ACCA, CIMA dan MICPA. Di samping itu juga suntikan motivasi diberikan kepada mereka supaya lebih gigih dalam pembelajaran mereka supaya mendapat CGPA yang lebih tinggi. Sayarat minimum bagi pelajar DIA dan DAIS ialah mendapat CGPA 3.00 dan bagi pelajar BAcc mestilah mendapat CGPA 2.75.

No comments:

Post a Comment