Monday, February 20, 2012

Seminar Perakaunan, Pengauditan dan Pencukaian

Seminar Perakaunan, Pengauditan dan Pencukaian dengan tema "An overview of Classified Accounting, Auditing and Taxation" telah diadakan dengan jayanya pada 20 Januari 2012(Jumaat) bertempat di Dewan Kuliah 6, Komplek STAR UiTM Perlis. Di antara penceramah yang hadir adalah daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri, Jabatan Audit Negara dan Jabatan Akauntan Negara(Cawangan Negeri Perlis).

Kertas kerja yang telah dibentangkan bertajuk:

1. An Overview of Classified Taxation and Malysian Budget for Nation
    Development
2. An Overview of Classified Government Accounting
3. The Relevance of Public Sector Accounting in Malaysian
     Development.

Seminar ini telah dirasmikan oleh Timbalan Rektor HEA, UiTM Perlis iaitu Dr. Shaiful Annuar Khalid dan  dianjurkan oleh siswa-siswi Bahagian 8 Ijazah Sarjana Muda Perakaunan (Kepujian). Seramai 196 pelajar dan 15 orang pensyarah telah hadir ke seminar kali ini.

Selain daripada menjurus kepada tajuk kertas kerja dikehendaki,  pelajar didedahkan dengan pengenalan kepada tugas-tugas  agensi tersebut, kelayakan untuk diterima sebagai kakitangan agensi  yang rata-rata mengkehendaki kelayakan melebihi HPNG 3.2  dan juga lain-lain jawapan terhadap soalan berbangkit.

Di harap dengan adanya seminar berbentuk ilmiah ini para pelajar mendapat input-input semasa berkaitan bidang Perakaunan.



Gambar-gambar semasa seminar berlangsung.

Penceramah daripada LHDN

Haidah penghargaan kepada penceramah

Antara para pelajar yang hadir





No comments:

Post a Comment