Monday, April 6, 2009

ACEF 2009 - Accountancy : Career and Education Fair

ACEF 2009 : Accountancy - Career and Education Fair telah diadakan pada 4 April 2009, bertempat di Mid Valley Exihibition Centre, Kuala Lumpur. Program tahunan ini telah dianjurkan oleh Malaysian Institute Of Accountant (MIA) bersama co-sponsor CPA Australia, MICPA, ICAEW, CIMA, JobDB.com, Graduan, GradAsia, IPTA dan IPTS.

Sebahagian pelajar semester akhir yang hadir ke ACEF 2009

Fakulti Perakaunan, UiTM Perlis telah diwakili oleh pelajar bahagian 8 - pelajar semester akhir. Okjektif utama ACEF 2009 adalah bertujuan untuk memberikan pendedahan persekitan kerjaya perakaunan dan keperluan semasa untuk menjadi seorang akauntan bertauliah. Sebanyak 36 organisasi, firma perakaunan, IPTA dan IPTS telah membuka booth pameran masing-masing.

Datuk Raymond Liew dari Parker & Randall membentangkan kertas kerja
bertajuk 'How to be a Chartered Accountant in Malaysia?'

Sebanyak empat kertas kerja seminar dibentangkan oleh pengamal profesyen perakaunan. Antaranya ialah 'Discover the Opportunities available in Accountancy' oleh Mr Siew Chin Kiang, HRP, KPMG. D Gerald Joseph Louis dari CAREERsense@HELP telah membentang satu kertas kerja bertajuk 'Making the Right Move : Discovering Your Potential to be an Accountant'. Kertas kerja terakhir bertajuk 'Beyond Being an Accountant.....' telah dibentangkan oleh Chef selebriti antarabangsa - Chef Wan.

Mohd Fadrullah, pelajar semester akhir sedang ditemubual
oleh Chef Selebriti Antarabangsa - Chef Wan


Penyertaan pelajar semester akhir program Ijazah Sarjana Muda Perakaunan ditemani dua Pensyarah pengiring iaitu Puan Fazni Mohd Fadzillah dan Encik Hamdan Mat Isa.

No comments:

Post a Comment