Untuk Perhatian kepada Pelajar-pelajar berminat:
Mydin Talent Transformation Program (MTTP)
1) Tempat : Pusat Latihan MYRA, Tingkat 3, Ibu Pejabat Mydin Mohamed Holdings Berhad, Lot 675 & 676, Persiaran Subang Permai, USJ 1, 47500 Subang Jaya, Selangor.
2) Masa : 9.00 pagi – 5.30 petang
3) Tarikh : 15/1/2013
Pihak Mydin amat mengalu-alukan calon-calon yang berminat / memenuhi kriteria untuk menghadiri sesi temuduga tersebut. Antara kriteria – kriteria yang ditetapkan adalah seperti berikut :
1) Memiliki Ijazah dalam mana-mana bidang.
2) Pencapaian CGPA sekurang-kurangnya 3.5
3) Mempunyai kemahiran berkomunikasi yang baik.
4) Boleh berkomunikasi dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Inggeris.
5) Aktif dalam persatuan / aktiviti di peringkat universiti.
Jika terdapat calon-calon yang berminat, sila hantarkan Resume / CV calon yang berminat kepada En. Riswardi di riswardi.rajak@mydin.com atau Rodi di mohd.rodi@mydin.com sebelum atau pada 10/01/2013 (khamis).
Monday, January 7, 2013
Iklan: KEKOSONGAN JAWATAN DI AGROBANK
Dengan ini dimaklumkan bahawa:
Agrobank mempunyai kekosongan jawatan-jawatan berikut yang perlu diisi dengan SEGERA:
1) Consumer Business Assistant
2) Commercial Business Assistant
3) Finance Assistant
Lokasi : Business Centre Perlis/Kedah/Pulau Pinang
Kelayakan :-
1) Lulusan diploma di dalam bidang-bidang Perakaunan, Pengurusan Perniagaan, Pengurusan Bank, Pemasaran, Agrotek (DPIM) dan lain-lain bidang yang berkaitan
2) Tamat pengajian dengan CGPA 2.8 ke atas
3) Berumur tidak kurang dari 18 tahun
4) Kepujian BM (termasuk lulus ujian lisan), BI dan Matematik/prinsip Akaun/Perdagangan di peringkat SPM
5) Berkemahiran menggunakan komputer
6) Boleh berkomunikasi dengan baik di dalam BM dan BI
(Nota: Graduan-graduan lelaki amat-amat diperlukan)
Permohonan boleh dibuat dengan menulis sendiri dengan menyertakan resume lengkap, salinan sijil, kad pengenalan, diploma serta gambar berukuran pasport ke rohaina.mdin@agrobank.com.my atau REGIONAL MANAGER, AGROBANK BUSINESS CENTRE PULAU PINANG/KEDAH/PERLIS di alamat:
51, Jalan Selat
Taman Selat
12000 Butterworth
PP
Tarikh tutup 11/1/2012.
Tarikh temuduga;
1) Di Agrobank Pulau Pinang - 14/1/2013
2) Di Agrobank Kedah/Alor Star - 15/1/2013
Agrobank mempunyai kekosongan jawatan-jawatan berikut yang perlu diisi dengan SEGERA:
1) Consumer Business Assistant
2) Commercial Business Assistant
3) Finance Assistant
Lokasi : Business Centre Perlis/Kedah/Pulau Pinang
Kelayakan :-
1) Lulusan diploma di dalam bidang-bidang Perakaunan, Pengurusan Perniagaan, Pengurusan Bank, Pemasaran, Agrotek (DPIM) dan lain-lain bidang yang berkaitan
2) Tamat pengajian dengan CGPA 2.8 ke atas
3) Berumur tidak kurang dari 18 tahun
4) Kepujian BM (termasuk lulus ujian lisan), BI dan Matematik/prinsip Akaun/Perdagangan di peringkat SPM
5) Berkemahiran menggunakan komputer
6) Boleh berkomunikasi dengan baik di dalam BM dan BI
(Nota: Graduan-graduan lelaki amat-amat diperlukan)
Permohonan boleh dibuat dengan menulis sendiri dengan menyertakan resume lengkap, salinan sijil, kad pengenalan, diploma serta gambar berukuran pasport ke rohaina.mdin@agrobank.com.my atau REGIONAL MANAGER, AGROBANK BUSINESS CENTRE PULAU PINANG/KEDAH/PERLIS di alamat:
51, Jalan Selat
Taman Selat
12000 Butterworth
PP
Tarikh tutup 11/1/2012.
Tarikh temuduga;
1) Di Agrobank Pulau Pinang - 14/1/2013
2) Di Agrobank Kedah/Alor Star - 15/1/2013
Thursday, December 13, 2012
PRA-PENDAFTARAN KURSUS UBS COMPUTERISED ACCOUNTING
UBS Accounting Software adalah merupakan perisian perakaunan yang terlaris di Malaysia dan paling banyak digunakan oleh syarikat dan industri bersaiz kecil dan sederhana. Dari segi pasaran pekerjaan, banyak syarikat meletakkan sijil UBS Computerised Accounting sebagai salah satu criteria untuk menjawat jawatan itu. Sehubungan dengan itu pihak fakulti bakal menganjurkan Kursus dan peperiksaan bagi mendapatkan sijil UBS Computerised accounting kepada pelajar dan juga sesiapa yang berminat. Bagi pelajar perakaunan(Samada Diploma atau Ijazah) pihak fakulti berpendapat kursus ini adalah sangat berfaedah kerana peserta akan mendapat sijil “UBS Computerised Accounting (UCCI)” dari UBS Chamber of Commerce and Industry. Untuk makluman kepada yang berminat, sijil ini akan dapat membantu anda semua untuk bersaing bagi mendapatkan pekerjaan apabila telah tamat nanti dan memberi nilai tambah kepada anda semua.
Kepada sesiapa yang berminat atau ingin mendapat maklumat lanjut, anda bolehlah memberikan nama selewat-lewatnya 31 Disember 2012 dengan menghubungi atau SMS kepada:
En. Azrul Abdullah 019-5781142
En. Mohd Afiq Azero 019-5610665
Mohon disertakan nama penuh dan no telefon untuk dihubungi. Bagi pelajar-pelajar Diploma, anda perlulah sekurang-kurangnya berada di semester 4 untuk mengikuti kursus ini. Kursus ini akan diadakan selama dua hari dengan bayaran anggaran < RM150 (harga ini termasuk yuran peperiksaan UBS, buku rujukan, sijil, alat tulis, makan dan minum). Kursus dan peperiksaan ini akan diadakan pada hari sabtu dan ahad yang mana tidak akan melibatkan waktu kuliah anda.
Wednesday, December 5, 2012
Iklan:Program Sectorial-Techno Entrepreneurship Programme (STEP)
Selingan...................
Pihak MASMED sedang mencari penyertaan bagi program Sectorial-Techno Entrepreneurship Programme (STEP). Program ini merupakan kerjasama antara pihak MASMED, UiTM dan Kementerian Pengajian Tinggi. Sehubungan itu, adalah dijemput Graduan/pelajar-pelajar semester akhir/Anak-anak/ Saudara mara/kenalan2 IPTA kelulusan Diploma/Ijazah (tertakluk kepada syarat yang tertera dalam risalah) yang berminat untuk menceburi bidang perniagaan atau menjadi usahawan.
Siri 1 : 17 Dis 2012- 17 Jun 2013
Siri 2 : Januari/Febuari (Selepas tamat peperiksaan akhir)
Berminat ...
Sila hubungi
a. Puan Norharyati Mohamad Suffian 03-55225464 haryatisufian@yahoo.com
b. Puan Ainul Fadzillah Johari 03-55225509 ainul894@salam.uitm.edu.my
c. Afik Zakwan 03-55225508 afiqzakwan8689@gmail.com
Pihak MASMED sedang mencari penyertaan bagi program Sectorial-Techno Entrepreneurship Programme (STEP). Program ini merupakan kerjasama antara pihak MASMED, UiTM dan Kementerian Pengajian Tinggi. Sehubungan itu, adalah dijemput Graduan/pelajar-pelajar semester akhir/Anak-anak/ Saudara mara/kenalan2 IPTA kelulusan Diploma/Ijazah (tertakluk kepada syarat yang tertera dalam risalah) yang berminat untuk menceburi bidang perniagaan atau menjadi usahawan.
Siri 1 : 17 Dis 2012- 17 Jun 2013
Siri 2 : Januari/Febuari (Selepas tamat peperiksaan akhir)
Berminat ...
Sila hubungi
a. Puan Norharyati Mohamad Suffian 03-55225464 haryatisufian@yahoo.com
b. Puan Ainul Fadzillah Johari 03-55225509 ainul894@salam.uitm.edu.my
c. Afik Zakwan 03-55225508 afiqzakwan8689@gmail.com
Tuesday, November 6, 2012
IKLAN...............KRU PENERBANGAN
TEMUDUGA
TERBUKA
(PELATIH
KRU PENERBANGAN)
Edufly, sebuah Akademi
Latihan Penerbangan mencari Pelatih Kru
Penerbangan (Pramugari dan Pramugara) bagi Penerbangan Umrah & Haji dan
lain-lain penerbangan. Semua calon yang
berminat perlu menjalani latihan intensif selama 45 hari pada kadar yuran yang
berpatutan.
Kriteria calon pilihan adalah:
1. Warganegara Malaysia, lelaki dan wanita Islam berumur
antara 20-30 tahun.
2. Berlulusan minima SPM dengan 3 kredit termasuk Bahasa
Malaysia dan Bahasa Inggeris. Mereka
yang memiliki Diploma atau Ijazah diberi keutamaan.
3.
Boleh bertutur
dalam Bahasa Ingggeris dan Bahasa Malaysia. Boleh
bertutur
dalam bahasa Arab adalah kelebihan.
4. Sihat tubuh badan dengan ketinggian (berkasut) tidak
kurang dari 160cm (wanita) dan 170cm (lelaki)
5. Berpesonaliti menarik, memiliki keyakinan diri, bertenaga
dan berminat mengembara keserata dunia.
6. Calon adalah tidak memakai cermin mata.
7. Keutamaan kepada calon perempuan yang memakai tudung.
8. Gaji menarik.
Jika ANDA memiliki kriteria diatas, sila
hadir dan bawa bersama biodata diri, 4 keping gambar paspot dan dokumen
pendidikan berkaitan.
TEMUDUGA TERBUKA:
Tarikh: 10 November 2012
Masa: 10 pagi – 5 petang
Tempat: Education (M) Flight Academy Sdn Bhd.
Aras
5, Wisma Naza,
No.12, Jalan Sg. Besi Kuala Lumpur
Untuk keterangan lanjut:
Hajjah Rozita:
012-3005052
Haji Sharifuddin:
019-2484052
Tuesday, April 10, 2012
IID UiTM Perlis 2012
Tanggal 7 April 2012 yang lalu UiTM Perlis (di bawah PJI), telah menganjurkan pertandingan Invention, Innovation dan Design(IID) bagi mencari bakat-bakat pencipta dan membudayakan penyelidikan dikalangan staff dan pelajar. Daripada 155 penyertaan Alhamdulilah Fakulti Perakaunan telah berjaya menempa 1 pingat Perak dan 3 pingat Gangsa bagi kategori staff dan pelajar. Walaupun kejayaan ini tidak seberapa, adalah diharapkan budaya kreatif dan penyelidikan dapat disemai dan menjadi pembakar semangat dikalangan para pelajar dan Fakulti Perakaunan. Terima kasih diucapkan kepada KPP (Dr Normah) yang sudi hadir dan memberi semangat kepada pelajar-pelajar pada hari pengumuman dan pertandingan. Moga kita lebih cemerlang dalam pertandingan yang akan datang.
Monday, March 5, 2012
Perjumpaan Bersama Penasihat Akademik & Semakan Graduan Pelajar DAIS Bahagian 6
Perjumpaan bersama Penasihat Akademik bagi kumpulan pelajar DAIS Bahagian 6 - ACD6Bz dan ACD6Cz telah diadakan pada hari Jumaat, tanggal 24 Februari 2012, Jam 3.00 petang bertempat di Podium, UiTM Perlis. Kehadiran pelajar berjumlah 41 orang dari 49 orang.
Objektif perjumpaan ini bertujuan untuk membincangkan sebarang permasalahan yang timbul dan belum dapat diselesaikan sehingga kini. Disamping itu semua pelajar khususnya yang akan bergraduat pada semester disarankan supaya membuat Semakan Graduan - semakan terakhir bagi kursus yang sepatutnya diambil berdasarkan pelan pengajian masing-masing. Pelajar telah dimaklumkan berkaitan sistem SIMS dalam membantu untuk membuat semakan bagi maksud tersebut khususnya bagi kod subjuk berstatus 99999. Pelajar diminta untuk membuat Semakan Graduan sebelum tamat peperiksaan akhir menerusi sistem SIMS atau menerusi Bahagian HEA, UiTM Perlis.
Selain dari itu, hasil dari pertemuan ini juga pelajar memaklumkan bahawa pelajar tidak mendapat maklumat yang jelas berkaiatn dengan penilaian Kemahiran Insaniah. Ada yang mempersoalkan tentang penggunaan buku ekstrak ko-kurikulum. Kebanyakkan pelajar masih tidak bercatat dan pihak-pihak lain seperti asrama dan ko-kurikulum cenderung menggunakan borang, stiker dan borang kedatangan sahaja.
Sebahagian pelajar akan bergraduat selepas Intersessi. Seramai 3 (3 dari 41 pelajar) pelajar akan meneruskan pengajian ke semester 7.
Sebahagian pelajar DAIS Bahagian 6 - ACD6Bz & ACD6Cz yang hadir |
Subscribe to:
Posts (Atom)